2012. szeptember 2., vasárnap

Jay Asher - Tizenhárom okom volt...

Ezt a könyvet két nap alatt kiolvastam (még június elején). Annyira magához ragadott, hogy nem tudtam letenni. Gyorsan olvasom a könyveket, de azért a két nap alatt nem jellemző rám.

Tartalom:
Mikor Clay Jensen hazaér az iskolából, egy különös csomagot talál a verandán, amit neki címeztek. A csomagban néhány kazettára bukkan, amiket Hannah Baker - osztálytársa és titkos szerelme - készített, aki két héttel korábban öngyilkosságot követett el. Hannah elmondja, hogy tizenhárom oka volt annak, hogy úgy döntött, véget vet az életének. Clay az egyik. Ha meghallgatja a kazettákat, megtudja, miért.
Clay egész éjszaka ide-oda bolyong a városban Hannah szavait hallgatva. Tanúja lesz a lány fájdalmának, és megtudja az igazságot saját magáról - az igazságot, amivel soha nem akart szembenézni.

Nos a történet valóban nagyon megható és érdekes. Akár eredetinek is mondható. Szóval inkább törődjünk a tizenhárom indokkal. Néhány indokot megértettem és tudom, hogy talán valakinek egyik indok sem szívbemarkoló. De nekem jól működik a mások érzéseibe belelátó képességem és néhány indoknál megérttem, hogy Hannahnak mi az ami rosszul esik (persze ezért nem kell az embernek megölnie magát, de ez egy kitalált történet). Na és ezek mellet az indokok mellet voltak azok amiket én sem tudtam meg érteni, miért vannak. Mármint néha eltűnődtem, hogy komolyan ez volt Hannah legnagyobb baja? Majd arra a következtetésre jutottam, hogy kicsit látszik, hogy ezt egy férfi írta. Hiába kérdezte ki női rokonait a tini lányos ügyekről, egy kicsit látszott, hogy távol állnak tőle ezek a dolgok. Ha egy női író fejéből pattant volna ki ennek a könyvnek a története, akkor Hannah indokai sokkal érthetőbbek lettek volna. De persze így is nagyon jóra és meghatóra sikerült a könyv. Főleg a vége felé...amikor a tanárral beszél Hannah...olvassátok el!
Mindenesetre piros pont jár az írónak azért, mert Clay-t betette a jelenbe, miközben Hannah már a múltban volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése