2012. szeptember 2., vasárnap

Agatha Christie - Gyilkosság az Orsint Expresszen

Agatha Christie könyvektől általában jót vár az ember. Ja! Jót is kap!

Tartalom:
Hercule Poirot-t, a híres magándetektívet egy sürgős ügy Isztambulból Angliába szólítja. Az Orient expresszen már nincs szabad hely, ám a vasúttársaság tulajdonosa elintézi, hogy Poirot mégis fülkét kapjon a szerelvényen. Az utasok egyike felismeri őt és csinos summát kínál neki: járjon utána bizonyos fenyegető leveleknek. A detektívnek nem szimpatikus a nyers modorú amerikai, ezért elutasítja az ajánlatot. A férfit másnap holtan találják a fülkéjében. Poirot-nak minden ravaszságára szüksége van ahhoz, hogy időben megoldja az ügyet, hiszen a hótorlasz miatt veszteglő vonat hamarosan elindulhat a következő állomásra, ahol a hatóságoknak jelenteni kell a bűntényt... Francois Riviére forgatókönyve és Solidor tiszta vonalú rajzai hűen keltik életre a krimi királynője által megálmodott kozmopolita hangulatot.

Szóval ez egy olyan gyilkosság, ahol adott emberek vannak. Valaki a vonaton utazók közül meggyilkolt valakit. Zárt emberek közül lehet választani. Miután Poirot segítségével az olvasó mindenkit megismer elkezd találgatni. És meg mondom őszintén már-már féltem. Féltem a (SPOILER) kitalált vörös pongyolás nőtől. Féltem a kitalált kalauztól. Aztán találgatásaim után már tényleg nem tudtam, ki a gyilkos. Amikor a vége felé jártam már örültem, hogy mindjárt meg tudom ki volt a tettes... Vagyis, hogy...(SPOILER) kik.
Nagyon jó olvassátok el! A könyv több kiadónál megjelent, több fordításba, különböző borítóval.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése