2011. október 14., péntek

Agatha Cristie: A ferde ház

Ez volt az első Agatha Christie könyv amit kezembe vettem. Meghozta kedvem ahoz, hogy ne az utolsó legyen. Lássuk a tartalmat!

Tartalom:
A "ferde ház" egy angol gyerekversben szerepel. Ezt a versikét idézi Sophia Leonides az udvarlójának, Charles Haywardnak, amikor a családjáról beszél. Charles és Sophia Egyiptomban találkoznak a második világháború alatt. Nem akarnak összeházasodni, amíg tart a háború, de amikor véget ér, a fiú azonnal megkeresi a lányt. Furcsa családba csöppen. Sophia nagyapja, Aristide Leonides a "sanda ember", aki "görbe útjain" jár, és aki a "ferde ház" ura, ahová egész családját összegyűjtötte. Ott él második felesége, a sógornője, két fia, a feleségeik, a nagyobbik fiú gyerekei - és mind az ő pénzén. Amikor Aristide Leonidest meggyilkolják, nincs hiány gyanúsítottban.
Szerencsére Charles édesapja a Scotland Yard egyik vezetője, így a szerelmeseknek hivatásos segítségük van a nyomozásban. Szokás szerint mindenki gyanús, és a hullák száma emelkedik...

A könyv lazán indult majd egye érdekesebb lett. Imádtam! Ahogy egyre jobban belemerültem a könyvbe és egyre jobban megismertem a szereplőket, már nagyon kíváncsi lettem, hogy ki lehet a gyilkos. Senkire nem mondtam volna rá ezt a jelzőt, akire meg mégis, tudtam hogy az túl alapvető egy olvasó számára, márpedig ezek a könyvek mindig meglepetést okoznak. Charles remek alany a történet bemutatására. Valamilyen szinten kötődik a ház tagjaihoz mégis kívülálló. Nos nem írom le, hogy ki követte el a büntetett, de mint Y írok róla pár sort. Először is nem gondoltam volna, hogy ő. Mindentudó volt az igaz, de attól még nem gondoltam volna. Pedig végig hangoztatta, hogy ő márpedig mindent tud a gyilkosság körülményeiről csak nem mondja el. Nos ebben az esetben kellet volna. Amikor a végén kiderült egy percig leesett állal ültem a kanapén, ráébredve, hogy tök logikus az egész történet felépítése. Az írónő teljesen egyszerűen leírja ki a gyilkos, milyen indítéka volt miközben félrevezet minket. Ez a része is érdekes volt. KI? Mikor Miért? Csak ajánlani tudom minden krimi örültnek. Ha megveszitek a könyvet a borítók közül is válogathattok, hisz 4db borítóval mutatkozott eddig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése